Optimal IT

Wirtualne wycieczki – czy warto w nie inwestować?

Wirtualne wycieczki  – czy warto w nie inwestować?

W obecnych czasach wirtualna rzeczywistość to element działań marketingowych. Dla wielu rodzajów działalności posiadanie panoramy sferycznej na swojej witrynie czy udostępnienie wirtualnego spaceru w Google Street View to sposób na to, by nie zostać w tyle, daleko za konkurencją.

 

Powszechność wirtualnych spacerów jest luksusem dostępnym dla każdego, kto ma internet. Siedząc wygodnie w fotelu możemy „spacerować” po Muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie, możemy zwiedzać oddalone o tysiące kilometrów atrakcje turystyczne bez wychodzenia z domu, możemy nawet zobaczyć, co miał pod stopami Kazik Staszewski, nagrywając teledysk 360 stopni do utworu „Wstyd”.

Zasobna baza wirtualnych wycieczek jest na wyciągnięcie ręki – to Google Street View, którego początki sięgają 2007 roku (Polska pojawiła się w usłudze w 2013 r.). Wystarczy wybrać część świata, którą chcielibyśmy zobaczyć „na własne oczy” i przenieść ikonę Street View na mapę.

 

Czym są panoramy sferyczne?

 

Wirtualne wycieczki są sposobem pokazywania przestrzeni, wykonywanym w oparciu o fotografie w technologii 360, czyli panoramy sferyczne.

Wykonując fotografię 360 uwieczniamy całą przestrzeń, jaka nas otacza. Dzięki temu, oglądając panoramę sferyczną odnosimy wrażenie, że jesteśmy obecni w danej przestrzeni, w samym jej centrum – możemy zobaczyć co jest na lewo, na prawo, pod spodem, możemy nawet sprawdzić, jak wyglądało niebo w dniu wykonywania zdjęć.

Zdjęcia sferyczne można oglądać na monitorze komputera, lub korzystając z gogli VR. Ten ostatni sposób pozwala nam doświadczyć wirtualnej rzeczywistości jeszcze mocniej, przenosi w środek oglądanej sceny.

 Wirtualny spacer powstaje z około 10 pojedynczych zdjęć. Ilość zdjęć zależy od zastosowanego obiektywu np. „rybie oko”. Pracę fotografa ułatwia specjalna głowica do zdjęć panoramicznych, do której mocowany jest aparat. Głowica ta umożliwia obrót aparatu wokół tzw. punktu nodalnego oraz robienie panoram z pionowych kadrów. Tak wykonane zdjęcia importowane są do specjalnych programów, które"sklejają" poszczególne zdjęcia, tworząc panoramy sferyczne lub wirtualne wycieczki.

 

Dla jakich przestrzeni można wykonywać panoramy sferyczne?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta i oczywista: dla każdej. Od kilku lat fotografia 360 wkracza do obiektów gastronomicznych, hotelarskich, usługowych i przemysłowych. Wiele przedsiębiorstw jest świadoma tego, że wirtualna rzeczywistość to coś, co można i warto wykorzystać w marketingu.

 

Dlaczego warto zainwestować w zdjęcia 360?

  • Możliwość zobaczenia wnętrza firmy i odbycia wirtualnego spaceru zwiększa zaufanie klientów.
  • Wirtualny spacer buduje zainteresowanie obiektem i może być argumentem przeważającym na naszą korzyść.
  • Panorama sferyczna może skrócić czas potrzebny do pozyskania Klienta – przykładowo ktoś może podjąć decyzję o rezerwacji sali na imprezę okolicznościową, oglądając wirtualny spacer i kontaktując się z nami telefonicznie lub mailowo.

 

Coraz więcej firm „zaprasza” potencjalnych klientów do wirtualnych odwiedzin. Coraz częściej są to firmy usługowe a nawet produkcyjne, choć największą popularnością to rozwiązanie cieszy się oczywiście wśród restauracji, hoteli, muzeów itp. obiektów.

Prezentacja wnętrza firmy czy obiektu to jednorazowa inwestycja. Wystarczy raz opłacić fotografa wykonującego zdjęcia, by móc wykorzystać wirtualny spacer na swojej witrynie lub w Google Street View.

Przykładowe zdjęcia 360 wykonane przez naszą agencję można zobaczyć na stronie: http://panoramy.ox.pl/.

kontakt

Szukasz agencji, która zajmie się Twoją stroną internetową, pozycjonowaniem, kampanią linków sponsorowanych, a do tego wszystkie zaprojektuje banery reklamowe, czy nowe logo? To my!
Gotowy na wdrożenie strategii marketingowej, która odmieni przyszłość Twojej firmy?
Skontaktuj się z nami
facebook youtube